کد خبر: ۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کیان موتور وارنا خبر داد؛

بورگوارد، بازگشت ققنوس آلمانی

با نگاهی به صنعت خودروسازی اروپا در دهه 1950 میلادی در می یابیم که بورگوارد نام خود را با مدل های برتری چون لوید، هانزا و ایزابلا به عنوان برترین خودروهای آن دوران بر سر زبان ها انداخت.
به گزارش خودروکار، اگرچه نقش این خودروساز موفق آلمانی از دهه 1960 میلادی به بعد کم رنگ شد اما شهرت بورگوارد در گرو نوآوری ها و بدعت گذاری های فنی در صنعت خودرو جهانی است. این خودروساز با طراحی پلتفرم و به اشتراک گذاشتن آن ها با دگر خودروسازها و همچنین خلق سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) و سیستم تعلیق گازی برای اولین بار از سوی بورگوارد در صنعت خودرو استفاده شد که امروزه نیز در زمره بالاتره رده تکنولوژی های فنی و رفاهی در خودروهای مدرن امروزی به کار گرفته می شود. 


طراحی پلتفرم و ارائه نوآوری های روز به معنای توانایی های فنی و دانش روز خودروساز است. این مهم باعث می شود پرسشی بزرگ در ذهن پدید آید که بورگوارد با این سطح از توانایی های منحصر به فرد چرا در دوره ای از تاریخ فراموش شد؟

بورگوارد کیست؟
برند بورگوارد در سال 1919 و بر اثر علاقه قابل توجه کارل بورگوارد به وسائل نقلیه موتوری تاسیس شد. ایده کارل از بدو تاسیس طراحی و تولید خودروهای باکیفیت و جذاب بود از این رو هرگز حاضر نشد سهام شرکت را به صورت عمومی در اختیار عوام بگذارد. از این رو زمانی که کارل بورگوارد در 1963 دیده از جهان فرو بست، شرکت بورگوارد بدون پذیرش کمک های دولتی و سرمایه گذاران خارجی برای ادامه کار، تولید خودرو را متوقف کرد.



پس از مرگ کارل بورگوارد مدیریت شرکت در دستان وارثی افتاد که بر خلاف شخص او علاقه چندانی به نفس تولید خودرو نداشتند و تنها بر توسعه تکنولوژی و صنایع وابسته به صنعت خودرو تمرکز داشتند. به همین دلیل برند بورگوارد با وجود اینکه طی زمانی نسبتا طولانی هیچ خودرویی به تولید نرساند اما هرگز از این صنعت جدا نشد و همواره در پیشرفت و توسعه آن نقش داشت. 

بازگشت بورگوارد
کریستین بورگوارد، نوه شخص کارل بورگوارد در سال 2005 به همراهی شریک تجاری خود تصمیم به تولید مجدد خودرو و احیا برند باسابقه بورگوارد گرفتند. خوشبختانه کریستین بورگوارد پیرو تعصب و وابستگی پدربزرگ خود هرگز حاضر به فروش سهام و حق تملک برند بورگوارد جز به خانواده خود نشد.


برای بازگشت هرچه سریع تر برند بورگوارد به دوران اوج و شکوفایی خود در حد کلاسیک، مسئولان شرکت از برترین و زبده ترین طراحان، مدیران، مهندسان اروپایی کمک گرفتند. از این رو ریاست ارشد طراحی به رولاند سترنمان آلمانی سپرده شد و مشاور ارشد دپارتمان طراحی را نیز  هراید اتریشی در دست گرفت که هر دو از طراحان صاحب نام در صنعت خودرو آلمان و طلایه دار تیم طراحی این برند هستند. در حال حاضر سکان مدیریت بخش طراحی برند برگوارد در دستان آندرس وارمینگ، طراح ارشد و سابق ب ام و و مینی است.
 
مدیریت عامل برند بورگوارد به تازگی به فیلیپ کوهن سپرده شد، کسی که تجربه مدیریت در حدود دو دهه در بخش های مهندسی و طراحی برندهای ب ام و و رولز رویس را دارد. در این میان نباید نام هایی چون تیلو شویرز، مهندس سابق برند مرسدس بنز، فلوریان هربولد، عضو ارشد تحقیق و توسعه دایملر بنز و دیوید ناپلئون ژنوت طراح سابق آئودی از مهندسان فعال در کمپانی بورگوارد را فراموش کرد.


محصولات
دو محصول BX5 و BX7 اولین سری خودروهای جدید بورگوارد بودند که وارد فرایند تولید شدند.  محصولات جدیدی که این خودروساز برای اولین بار در سال 2017 در شهر فرانکفورت آلمان رونمایی کرد شامل کراس اوورهای BX6 و نمونه الکتریکی BXi7 می شوند که به زودی وارد فرایند انبوه سازی خواهند شد.



از آنجایی که بازار هدف اصلی برند بورگوارد بازار اروپا است، این خودروساز از ابتدا با تمرکز بر استفاده از طراحی و تکنولوژی تماما آلمانی توانست استانداردهای کشور آلمان و اتحادیه اروپا از جمله استاندارد جامع WVTA را برای محصولات خود دریافت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورگوارد ، BX5 ، BX7 ، BX6
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار